Digitalizációs stratégia megalkotása

A jó és sikeres projekteket (bárhol az életben), mindig megelőzi egy tervezési szakasz, ahol stratégiát alkotunk, ami alapján döntéseket hozunk és cselekedünk. Nincs ez másképp a digitalizációnál sem, elengedhetetlen! Nézzük, miből áll a betonbiztos digitalizációs stratégia.

Ahhoz, hogy sikeresen vezess be egy digitális eszközt, megoldást cégedbe vagy megtervezd a teljes digitalizációs folyamatot cégedbe, jó, ha követed azt a 6 pontot, ami segít felépíteni a folyamatot. Rengeteg problémától szabadít meg, ha egy kidolgozott rendszert alkalmazol, és nem magad találod ki.

6 lépés, ami segít a digitalizációban:

  1. CÉGELEMZÉS: Ismerd meg céged, állítsd fel céljaid
  2. STRATÉGIA: Terv a bevezetésre, eszközök értékelése
  3. SZAKÉRTŐK: Megfelelő tudás felkutatása
  4. CSAPAT: Avasd be a csapatod, ne érje őket a változás váratlanul
  5. BEVEZETÉS: Tényleges bevezetés
  6. MÉRÉS: Mérd az eredményeket, hozta az előírtakat a bevezetés? 

Összegyűjtöttem pár területet és hozzájuk pár szoftvert, ahol egyszerűen tudsz digitalizálni cégedben és azonnal eredményeket láthatsz, itt tudod letölteni

Digitális transzformáció stratégia elemei:

A digitalizációs stratégia egy dokumentum, ami vázolja a vállalkozásod céljait és a digitális megoldások bevezetéséhez tartozó elemzéseket, terveket. A stratégia alkotásakor fontos a következő elemeket átgondolni.

Első elem: Cégvizsgálat eredményének értékelése
Minden esetben a digitalizáció és audittal kell, hogy kezdődjön. Muszáj megvizsgálnod céged jelenlegi digitalizációs állapotát és lefektetni a digitalizációs célokat, azokat a mérőszámokat, amire figyelni fogsz és a lehetséges fejlődési potenciált.

Második elem: Versenytárs és üzletágkutatás
Miután kész a vállalkozásod vizsgálata, fontos megvizsgálni a közvetlen versenytársakat és az iparágad. Meg kell vizsgálni, hogy a céged milyen helyzetben van összehasonlítva a versenytársakkal és az iparággal összehasonlítva.

  • Kérdések, amiket érdemes megválaszolni:
    Milyen előrehaladott a versenytársad digitális átállása?
  • Milyen digitális megoldáson dolgoznak épp?
  • Milyen új technológiák, digitális eszközök kerülnek bevezetésre versenytársaknál, az iparágban?

A fent említett kérdések körbejárásával megértheted a körülötted zajló eseményeket és sikeresen fel tudod mérni azokat a lehetőségeket, amik segítenek egy szárnyaló és fejlődő bizniszt építeni. 

Harmadik elem: Elemzés és priorizálás 
Minden lehetséges digitális megoldás különböző erőforrást igényel, más költségvonzata lesz, más megtérülése lesz és különböző nehézségű a bevezetése.

A kész megoldás listát, digitális eszközöket érdemes bekategorizálni első körben két kategóriába: mennyire fontos a vállalkozás számára és milyen nehéz a bevezetése

Azért fontos ezt a lépést megtenni, mert így tudunk majd priorizálni közöttük, hiszen egyszerre minden megoldás bevezetése kockázatos. Priorizálni a következők alapján érdemes: hozzáadott érték, szükséges idő a bevezetéshez és a bevezetés nehézsége szerint

Negyedik elem: Bevezetési terv
A bevezetési tervnek tartalmaznia kell ütemtervet, amely kitér a digitális megoldás erőforrásigényére és az eredmények mérésére szolgáló mérőszámokra. Mielőtt a megvalósításba kezdenél, fektesd le az összes bevezetési folyamatot, határidőket és követendő irányelveket. Ezek által standardizálható a bevezetés vállalkozásodban.

Ötödik elem: Pénzügyi terv
Minden új digitális megoldás költségvonzattal jár. Rengeteg bevezetési szándék ott hiúsul meg, hogy nem megfelelő a költségkalkuláció és elfogy a pénz, esetleg csak egy kevésbé hatékony megoldás kerül bevezetésre.

Oda kell figyelni magának a szoftvernek a költségére, a bevezetési időre (idő=pénz) és az esetleges szakértő munkadíjára. Fel kell készüldöd a határidők csúszására is, ami szintén idő (=pénz). 

Fontos dolog, hogy ebben a szakaszban arra is szánjunk figyelmet, hogy figyeljük mikor fogja az új módszer, eszköz “nyugdíjazni” a régit, hiszen amíg az új nem veszi át teljesen a feladatokat, addig valamilyen szinten a réginek is működnie kell, hogy a cég működése ne álljon le

Hatodik elem: Erőforrás terv
Maga a technológia nem az egyetlen költség a digitális átállás során. Fontos, hogy olyan csapatod legyen, aki képes bevezetni, majd alkalmazni is az új technológiát. Külsős csapatot, szakértőt is ajánlott, már a tervezéstől bevonni a folyamatba, hogy gördülékenyebb és hatékonyabb legyen az átállás, valamint oktatást szervezni a végfelhasználóknak, munkatársaknak. 

———————–
Szeretnéd tudni milyen digitalizációs lehetőségeid vannak, illetve milyen CRM rendszer való cégednek? 

Gyere el egy 30 perces, ingyenes konzultációra! Kattints ide vagy a lenti gombra és foglalj egy számodra alkalmas időpontot! 

Tetszett a cikk? oszd meg!

Facebook megosztás!
LinkedIn megosztás!
Kinyomtatom!
Elküldöm üzenetben (email)!

Még ez is érdekelhet - további blogcikkek

Hogyan növeld céged profitját digitalizációval 3 lépésben?

Ebben a cikkben azt a témakört fogjuk végigjárni, hogy hogyan kezeld egy helyről, átláthatóan az értékesítési folyamatod a lead beérkezésétől a megvalósítás lezárásáig (számlázásig), miközben időt takarítasz meg (átlagosan napi 1-2 munkaórát) és növeled az értékesítésed sikerességét (legalább 10%-al magasabb lezárási arány!), megszerzett ügyfelek számát (ergo bevételt növelsz) a digitalizáció segítségével.

Tovább olvasok

Digitalizációs stratégia megalkotása

A jó és sikeres projekteket (bárhol az életben), mindig megelőzi egy tervezési szakasz, ahol stratégiát alkotunk, ami alapján döntéseket hozunk és cselekedünk. Nincs ez másképp a digitalizációnál sem, elengedhetetlen! Nézzük, miből áll a betonbiztos digitalizációs stratégia.

Tovább olvasok
Katkics Zoltán

Katkics Zoltán

Digitalizációs és CRM szakértő

Írj egy kommentet!

small_c_popup.png

Let's have a chat

Contact us!