Ahhoz, hogy sikeresen vezess be egy digitális eszközt, megoldást cégedbe vagy megtervezd a teljes digitalizációs folyamatot cégedbe, jó, ha követed azt a 6 pontot, ami segít felépíteni a folyamatot. Rengeteg problémától szabadít meg, ha egy kidolgozott rendszert alkalmazol, és nem magad találod ki.
6 lépés, ami segít a digitalizációban:
- CÉGELEMZÉS: Ismerd meg céged, állítsd fel céljaid
- STRATÉGIA: Terv a bevezetésre, eszközök értékelése
- SZAKÉRTŐK: Megfelelő tudás felkutatása
- CSAPAT: Avasd be a csapatod, ne érje őket a változás váratlanul
- BEVEZETÉS: Tényleges bevezetés
- MÉRÉS: Mérd az eredményeket, hozta az előírtakat a bevezetés?
Összegyűjtöttem pár területet és hozzájuk pár szoftvert, ahol egyszerűen tudsz digitalizálni cégedben és azonnal eredményeket láthatsz, itt tudod letölteni
Digitális transzformáció stratégia elemei:
A digitalizációs stratégia egy dokumentum, ami vázolja a vállalkozásod céljait és a digitális megoldások bevezetéséhez tartozó elemzéseket, terveket. A stratégia alkotásakor fontos a következő elemeket átgondolni.
Első elem: Cégvizsgálat eredményének értékelése
Minden esetben a digitalizáció és audittal kell, hogy kezdődjön. Muszáj megvizsgálnod céged jelenlegi digitalizációs állapotát és lefektetni a digitalizációs célokat, azokat a mérőszámokat, amire figyelni fogsz és a lehetséges fejlődési potenciált.
Második elem: Versenytárs és üzletágkutatás
Miután kész a vállalkozásod vizsgálata, fontos megvizsgálni a közvetlen versenytársakat és az iparágad. Meg kell vizsgálni, hogy a céged milyen helyzetben van összehasonlítva a versenytársakkal és az iparággal összehasonlítva.
- Kérdések, amiket érdemes megválaszolni:
Milyen előrehaladott a versenytársad digitális átállása? - Milyen digitális megoldáson dolgoznak épp?
- Milyen új technológiák, digitális eszközök kerülnek bevezetésre versenytársaknál, az iparágban?
A fent említett kérdések körbejárásával megértheted a körülötted zajló eseményeket és sikeresen fel tudod mérni azokat a lehetőségeket, amik segítenek egy szárnyaló és fejlődő bizniszt építeni.
Harmadik elem: Elemzés és priorizálás
Minden lehetséges digitális megoldás különböző erőforrást igényel, más költségvonzata lesz, más megtérülése lesz és különböző nehézségű a bevezetése.
A kész megoldás listát, digitális eszközöket érdemes bekategorizálni első körben két kategóriába: mennyire fontos a vállalkozás számára és milyen nehéz a bevezetése
Azért fontos ezt a lépést megtenni, mert így tudunk majd priorizálni közöttük, hiszen egyszerre minden megoldás bevezetése kockázatos. Priorizálni a következők alapján érdemes: hozzáadott érték, szükséges idő a bevezetéshez és a bevezetés nehézsége szerint
Negyedik elem: Bevezetési terv
A bevezetési tervnek tartalmaznia kell ütemtervet, amely kitér a digitális megoldás erőforrásigényére és az eredmények mérésére szolgáló mérőszámokra. Mielőtt a megvalósításba kezdenél, fektesd le az összes bevezetési folyamatot, határidőket és követendő irányelveket. Ezek által standardizálható a bevezetés vállalkozásodban.
Ötödik elem: Pénzügyi terv
Minden új digitális megoldás költségvonzattal jár. Rengeteg bevezetési szándék ott hiúsul meg, hogy nem megfelelő a költségkalkuláció és elfogy a pénz, esetleg csak egy kevésbé hatékony megoldás kerül bevezetésre.
Oda kell figyelni magának a szoftvernek a költségére, a bevezetési időre (idő=pénz) és az esetleges szakértő munkadíjára. Fel kell készüldöd a határidők csúszására is, ami szintén idő (=pénz).
Fontos dolog, hogy ebben a szakaszban arra is szánjunk figyelmet, hogy figyeljük mikor fogja az új módszer, eszköz “nyugdíjazni” a régit, hiszen amíg az új nem veszi át teljesen a feladatokat, addig valamilyen szinten a réginek is működnie kell, hogy a cég működése ne álljon le
Hatodik elem: Erőforrás terv
Maga a technológia nem az egyetlen költség a digitális átállás során. Fontos, hogy olyan csapatod legyen, aki képes bevezetni, majd alkalmazni is az új technológiát. Külsős csapatot, szakértőt is ajánlott, már a tervezéstől bevonni a folyamatba, hogy gördülékenyebb és hatékonyabb legyen az átállás, valamint oktatást szervezni a végfelhasználóknak, munkatársaknak.