Mennyit ér neked 2 óra cégedben, naponta? Mennyit érne neked, ha 10%-kal nőne a lezárásaid sikeressége?
Ha kellően magas ez a szám, akkor ez a cikk neked szól!
Mindenképp olvasd el cikket, ha az alábbiak közül valamelyik igaz rád, illetve, ha szeretnéd megelőzni őket a jövőben:
- CRM vagy projekt menedzsment rendszert keresel (esetleg mind a kettőt egyben).
- Még mindig Excelben, papíron vagy a fejedben tartod számon vállalkozásod ügyeit.
- Úgy érzed túl sok idő menedzselni vállalkozásod, túl sok az adminisztráció, túl sok a felesleges ismétlődő feladat.
- Ha szeretnél napi 1-2 drága munkaórát megspórolni
- Ha szeretnéd értékesítésed legalább 10%-kal növelni
- Úgy érzed, átláthatatlanok már projektjeid és döcög a kivitelezés.
- Ha szeretnéd egy helyen látni céged teljes működését.
- Ha szeretnéd növelni értékesítésed hatékonyságát, profitod, bevételed.
- Ha érdekel, hogyan tud hatalmasat dobni vállalkozásodon a digitalizáció
Miért fontos a digitalizáció és milyen eredményekre számíthatsz?
Mint cégvezető, Te is azt szeretnéd, hogy az értékesítőid értékesítsenek, ne pedig adminisztráljanak.
Mint cégvezető, Te is azt szeretnéd, hogy a projektjeid időben, magas színvonalon, minimális adminisztrációval legyenek átadva a megrendelőnek.
Ahhoz, hogy egy vállalkozás fejlődni tudjon, muszáj, hogy olyan technikákat alkamazzon, amit a konkurencia nem. Muszáj digitális megoldásokkal versenyelőnyt szerezni és rengeteg ősz hajszálat megelőzni.
A fejlődés és skálázhatóság érdekében, muszáj, hogy a nem számlázható feladatok a minimumon legyenek és az értékesítés és kivitelezés a legnagyobb hatékonysággal pörögjön.
Ha van egy jól definiált rendszered és ehhez a digitalizáció adta kiváló lehetőségeket (CRM szoftver, projekt menedzsment szoftver stb.)
Az alábbi előnyökre számíthatsz, ha úgy döntesz a fejlődés útjára lépsz:
- Időtakarékosság (napi 1-2 óra legalább)
- Jobb lezárási képesség, arány (legalább 10%-os javulás)
- Egy helyről irányítasz és átlátsz mindent cégedben
- Precíz, gyors kivitelezés
- Magas megrendelői elégedettség, könnyebb ajánlás
Nézzük, hogyan néz ki ez a gyakorlatban!
Kiváncsi vagy, hogyan lehet ezt cégedben megvalósítani? Beszéljünk, ingyenes konzultáción kiderítheted!
3 lépés az optimalizált és digitalizált bevételt növelő vállalkozáshoz:
Most pedig bemutatom, mi az a 3 lépés, amit sajnos nem tudsz megúszni, el kell végezned, ha hatékonyan akarod növelni vállalkozásod bevételeit és csökkenteni a ki nem számlázható munkaórák számát egyidejűleg a digitalizáció segítségével.
1. lépés: Folyamat leírás és optimalizálás
Létezik cégedben egy olyan dokumentum, amelyben leírjátok, milyen folyamataitok vannak?
Igen, jól gondolod. Sajnos nem tudunk a kellős közepébe vágni és rögtön szoftvert bevezetni, automatizálni stb. Először tudni kell, hogy mit akarunk digitalizálni és automatizálni. Mielőbb bármibe is belevágnál, kérlek lépj egy lépést hátra. Fogj egy excelt vagy egy tollat. Írd le milyen folyamataid vannak, annak ki a felelőse, mik az elvégzendő feladatok az adott folyamattal kapcsolatban.
Ide kattintva le tudsz tölteni egy ingyenes sablont, ami segít végigvinni ezen a lépésen.
Ha ez nincs meg, kár elkezdeni gondolkodni, milyen szoftvereket használjunk, mit digitalizáljunk, mert nem lesz hatékony. Sőt, csak a pénzt viszi majd és extra adminisztrációt ad.
2. lépés: Digitalizáció, szoftver használat és bevezetés
Ha az előző pont megvan, akkor tudunk hatékonyan bevezetni egy szoftvert, ami segít majd egy helyen kezelni és automatizálni a folyamatainkat. Itt érdemes megjegyezni, hogy a legjobb, ha van egy olyan szoftver, amit könnyen tudsz használni, könnyen megtanulják munkatársaid és mégis szinte mindent le tud kezelni egy helyen kezdve az érdeklődés megérkezésétől a projekt teljes körű megvalósításáig.
Következő részben jobban kifejtem magát a szoftveres, digitalizációs részt.
3. lépés: Dokumentálás, pontos feladatmeghatározás
Amikor kész a rendszered a szoftverben, akkor elkezdődik a használata és gyűlni fognak a tapasztalatok, hogy mit és hogyan kellene máshogy, jobban csinálni. Ez tök jó, mert fejlődni fog a céged tőle, de nagyon fontos, hogy a folyamataid, feladataid precízen dokumentálva legyenek, hogy azt olvasva bárki be tudjon tanulni az adott munkakörbe, feladatokba. Nagyban csökkenti az üzleti kockázatokat és segít kiszűrni az emberi hibákat.
Az angol SOP (Standard Operating Procedures) néven emlegeti ezeket a dokumentumokat. Ajánlom, hogy vezesd be te is vállalkozásodba.
Összegezve: A digitalizáció legfontosabb része nem is köthető digitalizációs eszközökhöz. A legfontosabb, hogy írd le folyamataid, szedd ízekre és ha ez megvan, akkor már könnyedén tudsz szoftvert választani.
Szívesen konzultálnál erről valakivel, teljesen ingyenesen? Ismerd meg a lehetőségeid, nézd meg a részleteket!
Minden egy szoftverben? Értékesítés és kivitelezés is? Lehetséges?
CRM, projektmenedzsment és riportok egy szoftverben, pár kattintással? Van rá megoldás.
Képzeld el, hogy van egy olyan rendszer, amit bármikor kinyitva látod, hogy milyen értékesítési volumenre számíthatsz, hogyan teljesítenek munkatársaid, könnyedén tervezheted meg és menedzselheted az elnyert megbízásokat, úgy, hogy csökken a munkaórád és nől a bevételed! Ebben tud neked segíteni egy jó szoftver, ami ezt képes lekezelni.
A legjobb, ha mindezt egyetlen szoftver képes kezelni, így nem kell több előfizetést vásárolni és egy helyen, egyszerűen átlátod egész céged.
Ahhoz, hogy egy szoftver egyszerre CRM rendszerként és projektmenedzsment szoftverként is működjön, elég sokoldalúnak kell lennie és ez azzal jár, hogy elég drága is. Jó hír viszont, hogy léteznek olyan szoftverek, amelyek teljesen testreszabhatók (igaz, minimálisan alkalmazkodni kell majd hozzájuk, de a matek a végén mindig azt mutatja, hogy bőven megéri!), mint például a ClickUp vagy a Monday.com.
Értékesítés: Kezeld a ClickUp rendszerében (vagy ehhez hasonló szoftverben) az érdeklődőket és zárd le könnyedén őket. Használd kvázi mint egy CRM rendszert. Könnyedén látni fogod, hogy hány érdeklődő fut be hozzád, abból ki milyen stádiumban van (lassan szerződtök, még nem kereste fel senki stb.), ezek alapján pedig könnyen tudsz döntést hozni és lekezelni a szituációkat. Látod, hogy a csapatod mennyire leterhelt és könnyen delegálhatod a feladatot/érdeklődőt másnak, akinek épp ideje van rá. Így nem adod meg az esélyét, hogy a konkurencia előbb ad ajánlatot és leszerződik az ügyféllel, mire te odajutsz, hogy egyáltalán felhívd.
A tudatos Lead menedzsment folyamatok, az automatizmusok és precízen számontartott felelősségi körök és feladatok azt fogják eredményezni, hogy szignifikánsan lerövidül egy érdeklődés megrendeléssé konvertálása és a volumen is növekszik. Tehát több megrendelésed lesz, rövidebb időn belül ugyanannyi érdeklődőből.
Neked mennyit ér az időd? Mennyit számítana 10%-os lezárási arány növekedés?
Szerezz több lezárt megbízást és menedzseld játszi könnyedséggel értékesítésed. Ehhez pontos folyamatokra (optimalizált, automatizáld és gondosan átgondolt) és egy szoftverre (pl. ClickUp) lesz szükséged. (És valakire, aki segít kiválasztani a legjobbat és segít hatékonyan bevezetni azt.
Megrendelés kezelés, projektmenedzsment: Vállalkozásod sikere nem csak azon múlik, hogy mennyire vagy erős értékesítésben. A megszerzett projekteket időben, magas minőségben szállítani kell. Ha nem teszed nem ajánlanak tovább, esetleg még rossz híred is keltik, jogosan.
Nem szabad abba a hibába esni, hogy hátradőlünk, ha megszereztünk egy ügyfelet. A precízen megtervezett projektek és a világos feladatkörök segítenek abban, hogy időben és átláthatóan, kontrolláltan tudd teljesíteni, amit vállaltál.
It tud nagy segítségedre lenni a ClickUp projektmenedzsment rész. Használd a szoftvert a projekt tervezésére, feladatkörök megállapítására, a folyamatos kontroll és átlátható projektek számontartására. Használd kvázi, mint egy feladatkezelőt (mint pl. a Trello), projektmenedzsment szoftvert.
Rendeltetésszerű és jól megtervezett használatával elérheted, hogy a meetingjeid száma drasztikusan csökken. Nem fog kelleni állandóan levelezni, mert rögtön látni fogod, mikor ki és mit csinál.
Neked mennyit ér az időd? Mennyit számítana napi 1-2 óra megtakarítás felesleges meetingeken és ki nem számlázható adminisztrációs feladatokon?
Reporting/Kontrolling: Cégvezetőként nagyon fontosak számodra a számok, a riportok. Hasznos, hogy lásd, mi történik cégedben pár kattintással. Használd kvázi, mint egy teljes körű kimutatást, dashboardot, irányító pultot vállalkozásról.
Jó hírem van, a ClickUp rendszere (vagy ehhez hasonló szoftvereké) tudja kezelni az oda feltöltött adatokat és azokból testreszabott reportokat is tudsz készíteni.
Előre elkészített kimutatásokat, dashboardokat készíthetsz, ahol a számodra hasznos és fontos információk fognak sorakozni. Minden alkalommal neked csak frissíteni kell és paff, pár adaton keresztül látod is épp a pillanatnyi helyzetet cégedben.
Neked mennyit ér, ha nem kell állandóan Exceleket gyártani és onnan kikutatni, hogy épp, mi történik?
Szívesen konzultálnál erről valakivel, teljesen ingyenesen? Ismerd meg a lehetőségeid, nézd meg a részleteket!
Minden egy szoftverben? Értékesítés és kivitelezés is? Lehetséges?
Jól definiált folyamatok és egy szoftver a valódi megoldás arra, hogy egy helyen, egy szoftverben (csak 1 előfizetéssel) kezeld céged értékesítését és kivitelezését, de mellé alkalmas céged minden egyes területét integrálni, így akár a HR, a pénzügy és egyéb fontos feladatokat is tudsz nyilvántartani itt. Akár személyes dolgaid is, anélkül, hogy bárki más hozzáférhet.
Ha a fentiek felkeltették érdeklődésed, de tele vagy kérdésekkel, akkor jó hírem van. Gyere el egy ingyenes konzultációra, mert biztos vagyok benne, hogy tudok segíteni. Katt ide és beszéljünk!